AMBULANS TYP B

Nowoczesny Volkswagen T6

Ambulans typ B jest przeznaczony do podstawowego zespołu ratownictwa medycznego. Ambulans ratunkowy został skonstruowany i wyposażony do transportu, podstawowego leczenia i monitorowania pacjentów.

Polska Norma PN-EN 1789:2008 „Pojazdy mechaniczne i ich wyposażenie – ambulanse drogowe”.

W ofercie posiadamy:

  • Ambulans typ „B” VW Transporter T6 150KM napęd 4-MOTION; skrzynia biegów: 6-stopniowa, manualna
  • Ambulans typ „B” VW Transporter T6 150KM napęd przedni, skrzynia biegów: 6-stopniowa, manualna
  • Ambulans typ „B” VW Transporter T6 204KM napęd 4-MOTION, skrzynia biegów: 6-stopniowa, manualna

Specyfikacja

  • Dopuszczalna masa całkowita 2.800-3200 kg
  • Samonośne całkowicie stalowe (częściowo ocynkowane) oparte na poprzecznicach i podłużnicach
  • Osłony nadkoli
  • Wszystkie szyby termoizolacyjne
  • Drzwi boczne przesuwne z prawej strony
  • Klapa tylna bez okna
  • Podświetlenie LED rejestracji na tylnej klapie
  • Lusterka boczne, regulowane z zewnątrz (po stronie kierowcy asferyczne, po stronie pasażera o poszerzonym polu   widzenia)
  • Zbiornik paliwa o pojemności 70 l, wlew paliwa zabezpieczany poprzez zamknięte drzwi kierowcy (standard dla TSI , 80l)
  • Zderzaki w kolorze szarym
  • Uchwyty holownicze: z przodu demontowalny, z tyłu mocowany nastałe
  • Punkty mocowania pod bagażnik dachowy (dla niskiego dachu) 8 szt. dla rozstawu osi 3000 mm, 10 szt. dla rozstawu 3400 mm

ZAWIESZENIE PRZEDNIE

  • Niezależne zawieszenie kół – Kolumny McPhersona (sprężynyśrubowe, amortyzatory teleskopowe)
  • stabilizator
  • wahacze mocowane do ramy pomocniczej
  • rama pomocnicza mocowana do nadwozia poprzez tuleje metalowo-gumowe (tłumienie drgań i hałasu) 

ZAWIESZENIE TYLNE

  • Niezależne zawieszenie kół ze sprężynami śrubowymi Miniblock
  • amortyzatory teleskopowe
  • wahacze skośne
  • stabilizator
  • Jednotarczowe sprzęgło suche (dla manualnej skrzyni biegów)
  • Podwójne wielopłytkowe sprzęgło mokre (dla skrzyni automatycznej DSG)
  • Napęd na koła przednie
  • Przy napędzie 4MOTION stały napęd na cztery koła, rozdział mocy na oś przednią i tylną realizowany za pomocą sprzęgła Haldex.
  • Hill hold control (układ ułatwiający ruszanie z miejsca na wzniesieniach)
  • System automatycznego wyłączania silnika Start-Stop
  • Norma emisji spalin Euro 6
  • BlueMotion Technology – system Start-Stop wyłączający silnik podczas postoju, system rekuperacji odzyskujący energię podczas hamowania
  • Asystent ruszania z miejsca na wzniesieniach
  • W wersjach z silnikami diesla: System SCR (selektywna redukcja katalityczna / zbiornik AdBlue) służący zredukowaniu emisji składników spalin: cząstek stałych i tlenków azotu
  • 16″ lub 17″ zależnie od wersji silnikowej ABS/EDS/ASR/MSR/ESP (MSR nie dla wersji 4MOTION)
  • Hamulce tarczowe wentylowane z przodu i z tyłu
  • Hydrauliczny, dwuobwodowy ze wspomaganiem
  • Korektor siły hamowania zależny od obciążenia
  • System rekuperacji energii z układu hamulcowego
  • Wspomaganie układu kierowniczego z bezpieczną kolumną kierownicy regulowaną w dwóch płaszczyznach
  • Zabezpieczenie przed złamaniem blokady kierownicy.
  • Poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera; poduszka dla pasażera z możliwością dezaktywacji
  • ESP – elektroniczny system stabilizacji toru jazdy z asystentem hamowania
  • ABS – system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania
  • ASR – system zapobiegający utracie przyczepności kół podczas przyspieszania
  • EDS – elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego
  • MSR – system zapobiegający poślizgowi kół napędzanych podczas hamowania silnikiem (nie dla wersji 4MOTION)
  • System automatycznego hamowania po kolizji (hamulec wielokolizyjny – pomaga ograniczyć skutki kolizji poprzez zainicjowanie hamowania)
  • Bezwładnościowe, trójpunktowe pasy bezpieczeństwa, z napinaczami i regulacją wysokości zamocowania (dla zewnętrznych foteli w kabinie kierowcy)
  • Światła do jazdy dziennej włączane automatycznie
  • Ostrzeżenie dźwiękowe i kontrolka informująca o nie zapiętym pasie bezpieczeństwa
  • Zagłówki z regulacją wysokości
  • Hamulce tarczowe wentylowane z przodu i z tyłu
  • Wspomaganie ruszania pod górę
  • Bezpieczna kolumna kierownicy z regulacją w dwóch płaszczyznach
  • Zabezpieczenie blokady kierownicy przed złamaniem
  • Reflektory przednie halogenowe H4 i białe kierunkowskazy z przodu przykryte wspólną szybą
  • Regulacja zasięgu reflektorów
  • Sygnalizacja awaryjnego hamowania
  • Immobiliser, trzecie światło stop, światło przeciwmgielne z tyłu
  • Dwa pojedyncze fotele (jako opcja dostępne podwójne siedzenie obok kierowcy)
  • Siedzenia wyłożone tapicerką z tkaniny
  • Wyłożenie drzwi z tworzywa sztucznego
  • Podsufitka wyłożona tkaniną
  • Podłoga wyłożona matą gumową
  • Wyłożenie bocznych słupków materiałem z tworzywa sztucznego
  • Stopnie wejściowe wewnątrz
  • Dźwignia zmiany biegów w formie joysticka
  • Dwie osłony przeciwsłoneczne
  • Oświetlenie w podsufitce
  • Schowek zintegrowany z podsufitką
  • Półka w górnej części konsoli środkowej z wgłębieniem na telefon komórkowy
  • Schowek po stronie pasażera
  • Schowki w desce rozdzielczej pod bocznymi wylotami powietrza
  • Kieszenie w drzwiach – po dwie z każdej strony, dolne m.in. na 1,5- litrową butelkę.
  • Obręcze stalowe 16″ lub 17″ zależnie od wersji silnikowej
  • Mini-kołpaki.
  • Pełnowymiarowe koło zapasowe
  • Opony o zmniejszonym oporze toczenia.
  • Opony bez wskazania marki
  • Instalacja 12 V
  • Akumulator: 420 A (70 Ah)
  • Alternator: 140 A
  • Immobiliser
  • Halogenowe przednie reflektory
  • Światła do jazdy dziennej
  • Poduszka powietrzna dla kierowcy
  • 3-punktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczem dla kierowcy
  • Centralny zamek sterowany pilotem
  • Szyby w kabinie kierowcy sterowane elektrycznie
  • Lusterka zewnętrzne elektrycznie regulowane i ogrzewane
  • Fotel kierowcy z regulacją wzdłużną i regulacją wysokości
  • Siedzenie dwuosobowe obok kierowcy ze schowkiem pod siedziskiem
  • Tapicerka materiałowa
  • Trzecie światło STOP
  • Dźwignia zmiany biegów w formie joysticka
  • Radio Composition Audio
  • Koło zapasowe w koszu wraz z zestawem narzędzi z podnośnikiem
  • Literatura pokładowa
  • Schowek w desce rozdzielczej
  • Gniazdo 12 V w kabinie kierowcy
  • System start-stop, funkcja odzyskiwania energii hamowania
  • Prędkościomierz z licznikiem kilometrów, obrotomierz
  • Wyświetlacz wielofunkcyjny PLUS
  • 2 Kluczyki z funkcją zdalnego sterowania, składane
  • Ściana działowa bez okna
  • Uchwyt wejściowy przy ścianie działowej w przestrzeni ładunkowej/pasażerskiej
  • Uchwyty do mocowania ładunku w przestrzeni ładunkowej
  • Oświetlenie przestrzeni ładunkowej
  • Podłoga stalowa (jako opcja dostępne wyłożenie podłogi)
  • 1 klin pod koło w uchwycie w przestrzeni ładunkowej
  • 8WH światła przeciwmgielne z przodu zintegrowane ze zderzakiem
  • 7AQ doświetlanie zakrętu (statyczne) przy prędkości do 40 km/h
  • Z4E alarm antywłamaniowy z własnym zasilaniem, funkcją dozoru wnętrza kabiny kierowcy oraz zabezpieczeniem przed odholowaniem; centralny zamek z funkcją SAFE, sterowany pilotem
  • ZE8 pakiet elektryczny I
    • lusterka zewnętrzne elektrycznie regulowane i ogrzewane
    • szyby w kabinie kierowcy sterowane elektrycznie
  • ZE3 centralny zamek sterowany pilotem
    • 1 kluczyk składany i 1 nieskładany
    • w przypadku wersji z klapą tylną opcja wymaga zamówienia otwierania klapy za pomocą pilota lub za pomocą pilota i  wewnętrznego przycisku
  • 9AP klimatyzacja Climatic z półautomatyczną regulacją z nawiewem w kabinie kierowcy
  • PW1 ogrzewanie postojowe wodne z wyłącznikiem czasowym, drugi akumulator z przekaźnikiem rozłączającym
  • ZEM wyświetlacz wielofunkcyjny, prędkościomierz, obrotomierz + czujnik zmęczenia
    • czarno-biały wyświetlacz LCD; wyświetla informacje: godzina, średnie i chwilowe zużycie paliwa, ilość paliwa, przebyta droga, bieg
  • P4A czujnik deszczu
    • automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne opóźnione wyłączanie świateł mijania i tylnych po opuszczeniu samochodu (Coming home)
    • włączanie świateł po otwarciu drzwi za pomocą pilota (Leaving home)
    • asystent świateł mijania: automatyczne włączanie świateł po zmroku oraz w deszczu
  • 7X1 „Parkpilot” – czujniki parkowania w tylnym zderzaku
  • 8QJ dwa kluczyki składane
  • 6K2 Front Asist
    • System monitorujący odległość między poprzedzającym uczestnikiem ruchu
    • Ostrzeżenie sygnałem dźwiękowym oraz przygotowanie układu hamulcowego do awaryjnego hamowania
    • Zawiera system City Emergency Braking – wyhamowanie samochodu przy zagrożeniu z 5-30 km/h
    • Tylko dla EURO6
  • 3L3 fotel kierowcy i pasażera z regulacją wysokości
  • 7P4 fotel kierowcy i pasażera, z manualną regulacją podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa
  • 4S1 fotel kierowcy i pasażera z podłokietnikami
  • 4JU okno w przestrzeni ładunkowej po prawej stronie przesuwne (II rząd), blacha z tyłu po prawej stronie (III rząd)
  • 5DA brak wyłożenia ścian bocznych – pozostaje wyłożenie tylnej klapy/ drzwi dwuskrzydłowych
  • 5R3 drzwi przesuwne po prawej stronie, wysokie
  • 5V4 zawiasy drzwi dwuskrzydłowych o kącie otwarcia 250 stopni
  • ZD2 wysoki dach w kolorze białym, wysokie drzwi dwuskrzydłowe z oknami (łączna wysokość samochodu 2476 mm)
  • Z1B przygotowanie do montażu radia
    • 2 głośniki szerokopasmowe, antena w lusterkach zewnętrznych
  • 9ZX radio Composition Audio
    • 2 głośniki
    • wyświetlacz monochromatyczny
    • porty USB/SD/AUX-IN
    • przygotowanie do telefonu komórkowego
  • 7K1 wskaźnik ciśnienia w oponach
  • NY1 akumulator i alternator wzmocniony
    • opcja powoduje wzmocnienie akumulatora oraz alternatora o jeden stopień w stosunku do mocy wynikającej z danej specyfikacji samochodu
  • EU1 gniazdko 12V
    • gniazdko umieszczone pośrodku deski rozdzielczej (nad panelem z radiem/nawigacją)
  • PG1 dopuszczalna masa całkowita podwyższona do 3200 kg
    • obręcze stalowe 6 1/2J x 16
    • wzmocnione narzędzia i podnośnik
    • wzmocnione stabilizatory
    • sztywność sprężyn dostosowana do podwyższonej ładowności

Specyfikacja adaptacji na ambulans

Przedział medyczny

  1. wymiary przedziału medycznego (długość – 2700 mm, szerokość 1600 mm, wysokość 1800 mm)
  2. podłoga wzmocniona, antypoślizgowa, łatwo zmywalna, połączona szczelnie z pokryciem boków – typu „wanna”, umożliwiająca mocowanie lawety lub noszy
  3. izolacja termiczna i akustyczna obejmująca ściany oraz sufit zapobiegająca skraplaniu się pary wodnej.
  4. ściany boczne, sufit pokryte specjalnym tworzywem sztucznym – łatwo zmywalnym i odpornym na środki dezynfekujące
  5. ściany boczne wzmocnione płytami z aluminium, przystosowane do zamocowania sprzętu medycznego
  6. zabudowa meblowa zgodna z normą 1789
  7. uchwyty dla personelu
  8. uchwyt na płyny infuzyjne (na dwie sztuki płynów)
  9. zabezpieczenie urządzeń oraz elementów wyposażenia przed ewentualnym przesunięciem w czasie ruchu pojazdu z jednoczesną gwarancją dostępu i użycia
  10. drzwi otwierane manualnie pomiędzy przedziałem medycznym a przedziałem kierowcy

Miejsca siedzące i leżące w przedziale medycznym

  1. dwa fotele na prawej ścianie, skierowany przodem do kierunku jazdy wyposażony w zintegrowane z oparciem trzypunktowe bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa
  2. laweta z możliwością schowania deski lub podbieraków z klapką najazdową

Oświetlenie przedziału medycznego

  1. Energooszczędne oświetlenie umieszczone po obu stronach górnej części przedziału medycznego
  2. Dwie listwy ledowe po trzy „aleje”
  3. Punktowe oświetlenie halogenowe zamocowane w suficie (obrotowe) – 2 szt. nad noszami + 1 szt. nad blatem roboczym

Instalacje tlenowa

  1. centralna instalacja tlenowa z dwoma punktami poboru typu AGA – gniazdo o budowie monoblokowej panelowej (dwa punkty na ścianie lewej)
  2. butla tlenowa 10 l , z reduktorem o konstrukcji umożliwiającej montaż i demontaż reduktora bez konieczności używania kluczy (2 sztuki – butla + reduktor)

Instalacja elektryczna

  1. w przedziale medycznym dwa gniazda 12 V

Instalacja tlenowa

  1. centralna instalacja tlenowa z 2 punktami poboru typu AGA – gniazda o budowie monoblokowej panelowej, 1 szt. butli tlenowej 10 l z reduktorem (konstrukcja reduktora umożliwiająca montaż i demontaż reduktora bez konieczności używania kluczy,

Ogrzewanie i wentylacja przedziału medycznego

  1. instalacja nawiewno-wywiewna (wentylator dachowy z lampą)
  2. rozbudowa fabrycznej klimatyzacji kabiny kierowcy samochodu bazowego na przedział medyczny z funkcją grzania i chłodzenia
  3. nagrzewnica wodna zależna od silnika

Panele sterujące zabudową

  1. Panel w kabinie kierowcy – sterujący pracą sygnalizacji dźwiękowej dodatkowej (pneumatycznej), informujący kierowcę o działaniu reflektorów zewnętrznych, informujący kierowcę o braku możliwości uruchomienia pojazdu z powodu podłączeniu ambulansu do sieci 230 V, informujący kierowcę o braku możliwości uruchomienia pojazdu z powodu otwartych drzwi między przedziałem medycznym a kabiną kierowcy, informujący kierowcę o poziomie naładowania akumulatora samochodu bazowego i akumulatora dodatkowego
  2. Panel w przedziale medycznym – informujący o temperaturze w przedziale medycznym oraz na zewnątrz pojazdu, z funkcją zegara (aktualny czas) i kalendarza (dzień, data), z funkcją wyświetlania aktualnej temperatury wewnątrz termoboksu, sterujący oświetleniem przedziału medycznego, sterujący systemem wentylacji przedziału medycznego, zarządzający system ogrzewania i klimatyzacji przedziału medycznego z funkcją automatycznego utrzymania zadanej temperatury

Sygnalizacja świetlno-dźwiękowa

  1. belka świetlna typu LED zamontowana w przedniej części dachu
  2. lampa błyskowa, niebieska, typu LED umieszczona w tylnej części dachu
  3. z przodu pojazdu zmontowane niebieskie lampy pulsacyjne typu LED (grill) – dwie sztuki
  4. sygnalizacja modulowana realizowana przez głośnik zamontowany na pasie przednim, możliwość podawania komunikatów głosem
  5. włączanie sygnalizacji dźwiękowo-świetlnej realizowane przez jeden główny włącznik, umieszczony w widocznym , łatwo dostępnym miejscu na desce rozdzielczej kierowcy oraz klakson pojazdu

Dodatkowe oświetlenie

  1. Lampy świateł awaryjnych na drzwiach tylnych włączające się po ich otwarciu (lampy typu LED) dodatkowe kierunkowskazy oraz lampy obrysowe w tylnej górnej części nadwozia
  2. Reflektory zewnętrzne ze światłem rozproszonym do oświetlania miejsca akcji z lewej i prawej strony oraz z tyłu pojazdu (reflektory typu LED)

Oznakowanie pojazdu

  1. Pas odblaskowy z folii typu 3 barwy czerwonej, umieszczony w obszarze pomiędzy linią okien i nadkoli
  2. Pas odblaskowy z foli typu 3 barwy czerwonej umieszczony wokół dachu
  3. Pas odblaskowy z folii typu 1 barwy niebieskiej umieszczony bezpośrednio nad pasem czerwonym (pomiędzy linią okien i nadkoli)
  4. Logo „wąż Eskulapa” lub Państwowe Ratownictwo Medyczne po bokach i na dachu pojazdu
  5. Oznaczenie typu karetki na bokach i drzwiach pojazdu
  6. Napis Ambulans na dachu z przodu pojazdu (lustrzany) oraz z tyłu pojazdu
  7. Okna w kabinie sanitarnej pokryte w 2 / 3 wysokości folią pół przeźroczystą
  8. Logo lub napis Zamawiającego – do ustalenia
  9. Oznakowanie zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 18.10.2010 r.

Środki łączności

  1. Antena radiotelefonu z instalacją podłączeniową

Dodatkowe wyposażenie ambulansu

  1. Dodatkowa gaśnica w przedziale medycznym
  2. Młotek do wybijania szyb zintegrowany z nożem do cięcia pasów

Gwarancja

  1. 24 mce samochód bazowy bez limitu km
  2. 24 mce zabudowa i sprzęt medyczny

Kontakt

Zamów niezawodny ambulans dla swojej placówki