AMBULANS TYP A

Volkswagen T6 Furgon

Ambulans typ A to ambulans do transportu pacjentów. Przeznaczony jest  do transportu pacjentów,  co do których nie przewiduje się, że zostaną pacjentami w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego.

W ofercie posiadamy ambulans typ A zabudowany na modelu bazowym VW TRANSPORTER FURGON T6 2,0 TDI 150 KM skrzynia biegów 6-G ROZSTAW OSI 3400 mm

Polska Norma PN-EN 1789:2008 „Pojazdy mechaniczne i ich wyposażenie – ambulanse drogowe”.

Specyfikacja

  • Dopuszczalna masa całkowita 2.800 kg
  • Samonośne całkowicie stalowe (częściowo ocynkowane) oparte na poprzecznicach i podłużnicach
  • Osłony nadkoli. Wszystkie szyby termoizolacyjne. Drzwi boczne przesuwne z prawej strony. Klapa tylna bez okna
  • Podświetlenie LED rejestracji na tylnej klapie. Lusterka boczne, regulowane z zewnątrz (po stronie kierowcy asferyczne, po stronie pasażera o poszerzonym polu widzenia)
  • Zbiornik paliwa o pojemności 70 l, wlew paliwa zabezpieczany poprzez zamknięte drzwi kierowcy (standard dla TSI , 80l)
  • Zderzaki w kolorze szarym
  • Uchwyty holownicze: z przodu demontowalny, z tyłu mocowany na stałe
  • Punkty mocowania pod bagażnik dachowy (dla niskiego dachu) 8 szt. dla rozstawu osi 3000 mm, 10 szt dla rozstawu 3400 mm
  • Folia ochronna na masce – ochrona przed uszkodzeniami w trakcie transportu

ZAWIESZENIE PRZEDNIE

  • Niezależne zawieszenie kół – Kolumny McPhersona (sprężyny śrubowe, amortyzatory teleskopowe)
  • stabilizator
  • wahacze mocowane do ramy pomocniczej
  • rama pomocnicza mocowana do nadwozia poprzez tuleje metalowo-gumowe (tłumienie drgań i hałasu)

ZAWIESZENIE TYLNE

  • Niezależne zawieszenie kół ze sprężynami śrubowymi Miniblock
  • amortyzatory teleskopowe
  • wahacze skośne
  • stabilizator
  • Jednotarczowe sprzęgło suche (dla manualnej skrzyni biegów)
  • Podwójne wielopłytkowe sprzęgło mokre (dla skrzyni automatycznej DSG)
  • Napęd na koła przednie
  • Przy napędzie 4MOTION stały napęd na cztery koła, rozdział mocy na oś przednią i tylną realizowany za pomocą sprzęgła Haldex.
  • Hill hold control (układ ułatwiający ruszanie z miejsca na wzniesieniach)
  • System automatycznego wyłączania silnika Start-Stop. Norma emisji spalin Euro 6
  • BlueMotion Technology – system Start-Stop wyłączający silnik podczas postoju, system rekuperacji odzyskujący energię podczas hamowania, asystent ruszania z miejsca na wzniesieniach
  • W wersjach z silnikami diesla: System SCR (selektywna redukcja katalityczna / zbiornik AdBlue) służący zredukowaniu emisji składników spalin: cząstek stałych i tlenków azotu
  • 16″ lub 17″ zależnie od wersji silnikowej ABS/EDS/ASR/MSR/ESP (MSR nie dla wersji 4MOTION)
  • Hamulce tarczowe wentylowane z przodu i z tyłu. Hydrauliczny, dwuobwodowy ze wspomaganiem. Korektor siły hamowania zależny od obciążenia. System rekuperacji energii z układu hamulcowego
  • Wspomaganie układu kierowniczego z bezpieczną kolumną kierownicy regulowaną w dwóch płaszczyznach
  • Zabezpieczenie przed złamaniem blokady kierownicy.
  • Obręcze stalowe 16″ lub 17″ zależnie od wersji silnikowej
  • Mini-kołpaki.
  • Pełnowymiarowe koło zapasowe
  • Opony o zmniejszonym oporze toczenia.
  • Opony bez wskazania marki
  • Filtr cząstek stałych dla silników TDI, norma spalania Euro6.
  • Przygotowanie do montażu radia: antena w lusterkach zewnętrznych, 2 głośniki szerokopasmowe 2-elementowa tablica wskaźników
  • Prędkościomierz z licznikiem kilometrów i licznikiem przebiegu dziennego
  • Centralny zamek sterowany pilotem – standard Polski
  • Pakiet elektryczny I – standard Polski
  • Klimatyzacja Climatic z półautomatyczną regulacją z nawiewem w kabinie kierowcy – standard Polski. Obrotomierz i zegar cyfrowy
  • 2 kluczyki nieskładane.
  • Lampki kontrolne zaciągniętego hamulca ręcznego, awarii układu hamulcowego i poziomu płynu hamulcowego.
  • Gniazdo 12 V
  • Podświetlenie tablicy rozdzielczej przy wyłączonych światłach.
  • Sygnał dźwiękowy informujący o niewyłączonych światłach
  • Teleskopowe zabezpieczenie maski przed zamknięciem.
  • Wycieraczki szyby przedniej z regulacją prędkości i spryskiwaczem
  • Układ nawiewu ciepłego i świeżego powietrza z filtrem przeciwpyłkowym i recyrkulacją (czterostopniowa dmuchawa, nawiew środkowy, nawiew boczny, nawiew na nogi, nawiew na szybę przednią)
  • Ogrzewanie kabiny kierowcy z mechaniczną regulacją
  • Poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera; poduszka dla pasażera z możliwością dezaktywacji
  • ESP – elektroniczny system stabilizacji toru jazdy z asystentem hamowania
  • ABS – system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania
  • ASR – system zapobiegający utracie przyczepności kół podczas przyspieszania
  • EDS – elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego
  • MSR – system zapobiegający poślizgowi kół napędzanych podczas hamowania silnikiem (nie dla wersji 4MOTION)
  • System automatycznego hamowania po kolizji (hamulec wielokolizyjny – pomaga ograniczyć skutki kolizji poprzez zainicjowanie hamowania)
  • Bezwładnościowe, trójpunktowe pasy bezpieczeństwa, z napinaczami i regulacją wysokości zamocowania (dla zewnętrznych foteli w kabinie kierowcy)
  • Światła do jazdy dziennej włączane automatycznie
  • Ostrzeżenie dźwiękowe i kontrolka informująca o nie zapiętym pasie bezpieczeństwa
  • Zagłówki z regulacją wysokości
  • Hamulce tarczowe wentylowane z przodu i z tyłu
  • Wspomaganie ruszania pod górę
  • Bezpieczna kolumna kierownicy z regulacją w dwóch płaszczyznach
  • Zabezpieczenie blokady kierownicy przed złamaniem. Szyba przednia klejona
  • Reflektory przednie halogenowe H4 i białe kierunkowskazy z przodu przykryte wspólną szybą
  • Regulacja zasięgu reflektorów. Sygnalizacja awaryjnego hamowania
  • Kierunkowskazy boczne
  • Immobiliser
  • Trzecie światło „Stop”
  • Światło przeciwmgielne z tyłu.
  • Jednotonowy sygnał dźwiękowy
  • Dwa pojedyncze fotele (jako opcja dostępne podwójne siedzenie obok kierowcy)
  • Siedzenia wyłożone tapicerką z tkaniny
  • Wyłożenie drzwi z tworzywa sztucznego
  • Podsufitka wyłożona tkaniną
  • Podłoga wyłożona matą gumową
  • Wyłożenie bocznych słupków materiałem z tworzywa sztucznego
  • Stopnie wejściowe wewnątrz
  • Dźwignia zmiany biegów w formie joysticka
  • Dwie osłony przeciwsłoneczne
  • Oświetlenie w podsufitce
  • Schowek zintegrowany z podsufitką
  • Półka w górnej części konsoli środkowej z wgłębieniem na telefon komórkowy
  • Schowek po stronie pasażera
  • Schowki w desce rozdzielczej pod bocznymi wylotami powietrza
  • Kieszenie w drzwiach – po dwie z każdej strony, dolne m.in. na 1,5- litrową butelkę.
  • Ścianka działowa bez okna
  • Stopień wejściowy wewnątrz
  • Drzwi boczne przesuwne z prawej strony
  • Podłoga stalowa (jako opcja dostępne wyłożenie podłogi)
  • Wyłożenie ścian bocznych do połowy wysokości
  • Wyłożenie podsufitki płytą lakierowaną (tylko niski dach)
  • Uchwyty do mocowania ładunku
  • 2 lampki oświetlenia wewnętrznego w wersji z niskim i średnim dachem
  • 3 lampki oświetlenia wewnętrznego w wersji z wysokim dachem
  • Osłona zamka na środku krawędzi ładunkowej
  • Narzędzia i podnośnik przy lewym tylnym nadkolu
  • N1Z/JG -Tkanina „Simora”
    • kolor tapicerki: antracyt
    • kolor wnętrza: popiel
  • 7AJ/ alarm antywłamaniowy z własnym zasilaniem
  • 8QJ – dwa kluczyki składane
  • ZE8/ pakiet elektryczny I
    • lusterka zewnętrzne elektrycznie regulowane
    • ogrzewane – szyby w kabinie kierowcy sterowane elektrycznie
  • ZE3/ centralny zamek sterowany pilotem – 1 kluczyk składany i 1 nieskładany
    • w przypadku wersji z klapą tylną opcja wymaga zamówienia otwierania klapy za pomocą pilota lub za pomocą pilota i wewnętrznego przycisku
  • 9AP/ klimatyzacja Climatic z półautomatyczną regulacją z nawiewem w kabinie kierowcy
  • 3L1 fotel kierowcy z regulacją wysokości, fotel pasażera bez regulacji wysokości
  • 7P5 fotel kierowcy z manualną regulacją podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa, fotel pasażera bez regulacji podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa
  • 4S2 fotel kierowcy z podłokietnikami, fotel pasażera bez podłokietników
  • 3SJ siedzenie podwójne po prawej stronie
  • 3CD ścianka działowa do połowy wysokości
  • 4JU okno w przestrzeni ładunkowej po prawej stronie przesuwne (II rząd), blacha z tyłu po prawej stronie (III rząd)
  • ZH1 drzwi dwuskrzydłowe z oknami ogrzewanymi, z wewnętrzną klamką
  • Z1B/ przygotowanie do montażu radia- 2 głośniki szerokopasmowe, antena w lusterkach zewnętrznych
  • ZI2/ 9ZX radio Composition Audio
    • 2 głośniki – wyświetlacz monochromatyczny
    • porty USB/SD/AUX-IN
    • przygotowanie do telefonu komórkowego
  • 1G2/1S1/ koło zapasowe pełnowymiarowe z obręczą stalową wraz z koszem
  • 7K1 wskaźnik ciśnienia w oponach
  • EU1 gniazdko 12V – gniazdko umieszczone pośrodku deski rozdzielczej (nad panelem z radiem/nawigacją)
  • 0WQ dopuszczalna masa całkowita podwyższona do 3000 kg

Specyfikacja adaptacji na ambulans

Ogrzewanie i wentylacja przedziału medycznego

  1. instalacja nawiewno-wywiewna (wentylator dachowy z lampą)
  2. nagrzewnica w przedziale medycznym
  3. rozbudowa fabrycznej klimatyzacji kabiny kierowcy samochodu bazowego na przedział medyczny (w przedziale medycznym klimatyzacja automatyczna tj. po ustawieniu żądanej temperatury systemy chłodzące lub grzewcze automatycznie utrzymują zadaną temperaturę w przedziale medycznym)
  4. niezależne ogrzewanie powietrzne

Instalacja elektryczna

  1. dwa gniazda 12 V

Sygnalizacja świetlno-dźwiękowa i oznakowanie

  1. belka świetlna zamontowana w przedniej części dachu
  2. niebieska lampa LED w tylnej części dachu (tzw. kogut)
  3. niebieskie światła LED montowane na tzw. grillu
  4. sygnalizacja dźwiękowa modulowana z możliwością podawania komunikatów głosem
  5. lampy świateł awaryjnych na drzwiach tylnych włączających się po ich otwarciu
  6. pas w kolorze niebieskim i czerwonym dookoła pojazdu
  7. wąż Eskulapa na bokach i dachu pojazdu
  8. oznaczenie typu karetki na bokach i drzwiach pojazdu
  9. napis Ambulans na dachu z przodu pojazdu (lustrzany) oraz z tyłu pojazdu
  10. okna w kabinie sanitarnej pokryte w 2 / 3 wysokości folią pół przeźroczystą

Oświetlenie przedziału medycznego

  1. listwy halogenowe z trzema alejkami
  2. dwa punktowe reflektorki ze światłem skupionym nad noszami

Przedział medyczny

  1. podłoga wzmocniona, antypoślizgowa, łatwo zmywalna, połączona szczelnie z pokryciem boków – typu „wanna”, umożliwiająca montaż lawety pod nosze
  2. podstawa pod nosze z rampą najazdową (laweta stała) z możliwością schowania deski lub podbieraków
  3. ściany boczne, sufit pokryte specjalnym tworzywem sztucznym – łatwo zmywalnym i odpornym na środki dezynfekujące
  4. ściany boczne wzmocnione płytami z aluminium, przystosowane do zamocowania sprzętu medycznego
  5. kabina kierowcy oddzielona od przedziału medycznego ścianką działową
  6. jeden fotel usytuowany przodem do kierunku jazdy, wyposażony w trzypunktowe bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa
  7. półki i schowki na sprzęt medyczno-sanitarny zabezpieczone przed otwarciem w czasie jazdy
  8. sufitowe uchwyty do płynów infuzyjnych
  9. zabezpieczenie urządzeń oraz elementów wyposażenia przed ewentualnym przesunięciem w czasie ruchu pojazdu z jednoczesną gwarancją dostępu i użycia

Instalacja tlenowa

  1. centralna instalacja tlenowa z 2 punktami poboru typu AGA – gniazda o budowie monoblokowej panelowej, 1 szt. butli tlenowej 10 l z reduktorem (konstrukcja reduktora umożliwiająca montaż i demontaż reduktora bez konieczności używania kluczy,

Wyposażenie w środki łączności

  1. miejsce do montażu radiotelefonu w kabinie kierowcy
  2. antena radiotelefonu z instalacją podłączeniową

Kontakt

Zamów niezawodny ambulans dla swojej placówki